Muffins

Dobry wieczór !

Dzisiaj MUFINKI :), Już wcześniej nosiłam się z zamiarem zrobienia czegoś słodkiego, a że wpadli do Nas znajomi, nadarzyła się okazja. Mufinki świetna sprawa, obowiązkowo z kawałkami czekolady ( uwielbiam ! <3 ). No a skoro już zrobiłam, to się pochwalę i podrzucę przepis, może komuś narobię ochoty !

Czego potrzebujemy ?

--> 2 lub 2,5 tabliczki czekolady ( dowolnej, ja dziś zrobiłam z samą mleczną, bo to miałam pod ręką, ale polecam białą, przepyszne wychodzi! )

--> 150 g masła
--> 300 g mąki
--> 2 łyżeczki proszku do pieczenia
--> 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
--> 2 lub 3 łyżki kakao
--> niecała szklanka cukru
--> 1,5 łyżeczki cukru wanilinowego/ lub waniliowego ;)
--> 2 jajka
--> 170 ml mleka

Ja dziś dałam wszystkiego trochę więcej, ale to już według uznania :)

Przygotowujemy sobie wszystkie składniki. Masło roztapiamy w garnku i odstawiamy do wystygnięcia. W jednej misce mieszamy ze sobą składniki "suche", czyli mąkę, kakao, proszek do pieczenia, oba rodzaje cukru i sodę. W drugiej misce łączymy jajka z mlekiem i dolewamy lekko przestudzone masło - składniki "mokre" (tak, tak, to się tak fachowo nazywa ;)). Później wlewamy mokre do suchych i mieszamy wszystko razem. Ważna sprawa ! Mieszajcie wszystko ręcznie, wychodzi o niebo lepsze, niż jakbyście wymieszali robotem ! Na koniec łamiemy czekoladę, na kawałki mniejsze lub większe, i dodajemy do miski z naszą masą. Delikatnie mieszamy. Rozgrzewamy piekarnik, nastawiamy na 190 stopni, nakładamy masę do foremek i pieczemy około 20 minut. I wtedy wychodzi Nam coś takiego



Do tego herbatka i dzień staje się piękniejszy ;)


Ogólnie to nie wiem, jak u Was, ale u mnie w końcu wiosna ! Bo tak całkiem niedawno spadł śnieg i byłam bliska załamania.. Ale w końcu ciepełko, aż chce się żyć .
  

Dużo słońca życzę !

Komentarze

  1. Muffiny zawsze i w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam już foremki, tylko jakoś zabrać się nie mogę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję! :) Tak, muffiny nadają się na każdą okazję i pod każdą postacią! Planuję zrobić z czymś innym niż czekoladą, szukam inspiracji:)
    Pozdrawiam wszystkie 3 Kobietki

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo apetyczne muffinki :) Koniecznie muszę ich spróbować. Czy zamiast mleka mogę użyć czegoś innego?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zawsze robiłam z mlekiem ale wyczytałam jakiś czas temu, że równie smaczne wychodzą gdy zamiast mleka użyje się maślanki, kefiru, mleka migdałowego lub kokosowego. Rozumiem że mleko jest nie wskazane? W takim razie proszę próbować coś ze składników, które wymieniłam i pochwalić mi się rezultatem;)
    Smacznego!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty