Śpijmy dobrze!

Dzień dobry !

Pewnie się zastanawiacie co ta wariatka wymyśli tym razem :P Tak więc dzisiaj poruszę temat snu. Trochę bardziej przyziemny, ale dotyczy każdego z nas, prawda? :)

Ostatnio wyczytałam, że ludzie dawniej spali w zupełnie innym trybie. Nie kładli się wieczorem i nie wstawali dopiero rano. Szli spać na max 4 godzinki, później chociaż pół godzinki przerwy, do 2 godzin i dalej znów max 4 godzinki i pobudka ! Ponoć ten system lepiej się sprawdza, człowiek jest bardziej wypoczęty. I wiecie co ? Sprawdziłam i polecam! Naprawdę nawet ta przerwa nie musi trwać te dwie godziny, może być krótsza. Grunt, żeby nie korzystać wtedy z komputera, nie oglądać tv, nie sprawdzać cały czas telefonu. Światło z elektroniki promieniuje i, szczególnie tuż po przebudzeniu, psuje nam wzrok. To taka w sumie główna moja rada, jeżeli chcielibyście spróbować oczywiście.

Są wśród nas dwa typy. Sowy i skowronki ;)
Ja osobiście jestem raczej skowronkiem, nie lubie długo spać, jak śpię do 10, mam wyrzuty sumienia. Mam takie poczucie, że marnuje cenny czas na spanie ;). Sowy, jak się domyślacie, potrafią siedzieć do bardzo późnych godzin nocnych ( ba! Nie tylko potrafią, bo potrafię i ja. Oni to lubią i praktykują ), ale też strasznie długo śpią. Nie no jasne, lubię czasem pospać, lubię też czasem dłużej posiedzieć albo poimprezować. Ale z reguły - skowronek.

Z ciekawostek mam jeszcze jednego newsa - strona, na której powinniśmy spać. Tak, jest coś takiego. Otóż z kilku powodów powinniśmy spać na lewym boku :

- lepiej pracuje nasz układ limfatyczny, który odpowiada za oczyszczanie organizmu,
- nasz żołądek i trzustka znajdują się po lewej stronie, jeżeli położymy się na prawym boku, żołądek naciska na trzustkę i utrudnia jej pracę
- leżąc na lewym boku pomożemy naszemu organizmowi pompować krew do serca - główna aorta jest zakrzywiona w lewo - jeżeli leżymy na prawym boku to musi pompować krew do góry - trudniejsze niż pompować doć do dołu, wymaga większego wysiłku
- żoładek mamy po lewej stronie więc jeżeli śpimy na prawej - jest on na górze a przełyk na dole - kwasy żołądkowe mogą nam się cofać do przełyku.
Myśle, że te kilka argumentów brzmi przekonująco, jak sądzicie? Ja tam będę spać na lewej stronie :P

W sumie jak tak czytam te moje wypociny to zaczynam myśleć, że mogłabym śmiało pisać poradniki .. :)

I tak jeszcze na koniec mały szczególik z mojego życia - nie raz, nie dwa zdarzyło mi się lunatykować. Obudziłam się w wannie (pod czas kąpieli ) , na balkonie, u rodziców w pokoju albo na dole w kuchni i nalewałam akurat wodę do szklanek .. Nie wspomnę już o gadaniu przez sen ;).



 Dobranoc ! :*








Komentarze

Popularne posty