Czy wiesz, kto mieszka za ścianą?


     Znasz swoich sąsiadów? Ile wiesz o ludziach, którzy mieszkają w tej samej kamiennicy?
Może jeden z Nich właśnie morduje swoją kolejną ofiarę?



 
 "Zabójca z sąsiedztwa" autorstwa Alex Marwood 

     Przesłuchanie. Para policjantów przesłuchuje nieletnią Cher, chcą ustalić miejsce pobytu niejakiej Lisy.

     Za moment następuje retrospekcja. 3 lata wcześniej Lisa pracowała w barze, który był jednocześnie burdelem, knajpą ze striptizem i pralnią brudnych pieniędzy. Widzi niechcący coś, czego nigdy nie powinna była zobaczyć.


     Kolejny zwrot akcji. Jesteśmy przy Beulah Grove w Londynie. W kamiennicy mieszka 6 osób. Poznajemy Collette, Cher, Vestę, Hosseina, Thomasa i Gerarda. Collette ukrywa się przed byłym szefem. Cher uciekła z domu dziecka. Vesta od wieków i na wieki jest związana z kamiennicą. Hossein to obcokrajowiec. Tomas jest samotny, ludzie unikają Go jak ognia. A Gerard? Siedzi całymi dniami w swoim mieszkaniu i gra na pianinie utwory klasyczne.
     Poznajemy również właściciela owej kamiennicy - opasłego Preece'a. Obleśny, samotny, zapuszczony. Podgląda lokatorów i straszy Vestę - bezbronną staruszkę.
   
     Każdy z Nich przed czymś ucieka, czegoś się boi. Wiele ich dzieli, ale równie wiele zaczyna ich łączyć.

    Jednocześnie poznajemy poczynania Kochanka. Niezidentyfikowanego mordecy-psychopaty, który jest jednym z mieszkańców kamiennicy...
 
    Sytuacja zaczyna się wymykać spod kontroli. Coraz więcej mrocznych sekretów. Coraz więcej z nich wychodzi na jaw. I coraz mniej czasu, by ratować się ucieczką...

    Alex Marwood - jesteś mistrzynią! Wszystko jest tak pozornie nie powiązane ze sobą, a jednak łączy się w logiczną całość. Poznajemy mroczną naturę człowieka. Widzimy, jak bardzo niezauważony może pozostać zabójca. I to w tak małej społeczności, jaką tworzą lokatorzy kamiennicy.

    Nie chcę zdradzać nic więcej. Chciałabym, żebyście sami przeczytali, jeżeli udało mi się Was zaintrygować. Ja jestem zdecydowanie na tak! I polecam Wam gorąco (dosłownie ;)).

    Jestem ciekawa, czy Wy coś czytacie? Może chcecie mi coś polecić?

 Do następnego! :)

 

Komentarze

  1. Gdzieś mi ostatnio migneła ta okładka, tylko pytanie gdzie? W każdym bądź razie jestem jej nawet ciekawa... Ja nie wiem kiedy przeczytam te wszystkie książki, które mam w planach :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahaha:D znam to bardzo dobrze...wypisz sobie listę ... będzie łatwiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ogromną fanką kryminałów, zatem zapisuję tę pozycję! Aktualnie czytam Inną Duszę Łukasza Orbitowskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę:) a ja sobie zapisuję Inną Duszę!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty