O zjawiskach nadprzyrodzonych

Hej wszystkim! 

 Co sądzicie (nie śmiać się !) duchach i jakiś hmm nadludzkich mocach, które wydawałyby się na pierwszy rzut oka niemożliwe? Tak, wiem jak to brzmi, ale zawsze fascynowałam się ogólnie pojętymi zjawiskami nadprzyrodzonymi, takimi nie z tego świata. Hmm no dobrze, ale może od początku.

Przede wszystkim - co to takiego? Może wypadałoby zacząć od podrzucenia kilku fachowych pojęć.

Parapsychologia - inaczej określana też jako zjawiska nadprzyrodzone - to dziedzina, która bada zjawiska duchowe, myślowe, psychiczne, psychologiczne, zachowania człowieka, jego oddziaływanie na środowisko i na odwrót. 

Temat wydaje mi się tym bardziej ciekawy, ze względu na to, że od zawsze istniał podział na ludzi który wierzą w, nazwijmy to ogólnie, duchy i na tych, którzy uważają to za śmieszne wymysły, a w życiu kierują się wyłącznie rozumem i logiką ( co moim zdaniem jest śmiertelnie nudne ;) ale nie mnie oceniać, każdy ma swoje przekonania ).
Nawiązałam do tego tematu i poświęce temu na pewno kilka wpisów, ponieważ .. cóż.. w mojej rodzinie zawsze była mowa o zjawach, niespodziewanych spotkaniach i snach. Szczególnie jeżeli chodzi o płeć źeńską - Babcia, Mama, Ciocia. Z czasem przeszło i na mnie. Ale może tym historiom z życia wziętym ( mojego i mojej zakręconej rodziny ) poświęcę oddzielny post ;) A teraz jeszcze kilka uwag technicznych.

Parapsychologia, jak każda nauka, dzieli się na "działy":
Jasnowidzenie - zdolność do postrzegania, zdarzeń, rzeczy i osób odległych w czasie lub przestrzeni;
Lewitacja - zdolność do swobodnego unoszenia się w powietrzu;
Telepatia - zdolność do przekazywania myśli, uczuć, obrazów i wrażeń na poziomie mentalnym, prościej mówiąc - przekazywanie tego wszystkiego bez wypowiadania jakichkolwiek słów, nawet będąc daleko od siebie.
To by było na tyle, jeżeli chodzi o bardziej powszechnie znane pojęcia. Jest też kilka innych dziedzin tak jak np : pirokineza, czyli zdolność do zapalania przedmiotów tylko i wyłącznie siłą woli; psychokineza - zdolność do wpływania na przedmioty, która objawia się np ich przesunięciem i jest wywołana wyłącznie siłą woli; poltergeist( odnośnie tego znam bardzo dobry film ) - jest to coś na kształt złego ducha, jakiegoś bytu, który przywiązuje się do osoby lub miejsca i robi wokół tego/niej dużo zamieszania i bałaganu. Znalazłoby się jeszcze kilka innych, ale to już wątki poboczne ;)

Hmm chyba dużo tych informacji jak na pierwszy raz :) Wiem, wiem, możecie w tym momencie wziąć mnie za wariatkę. Tak, jestem totalnie zakręconą osobą, ale wierzę w "te rzeczy", jest to jeden z tematów, które naprawdę mnie kręcą. Poza tym, życie jest o wiele ciekawe wierząc lub wiedząc, że człowiek to coś więcej niż istota rozumna. Że jesteśmy w stanie zrobić coś więcej niż tylko spać, jeść, imprezować czy pracować. Że jestemy w stanie robić coś niezwykłego.
Nie sądzicie ? 
Think about it :)
Buźka !










'Ten kto idzie za tłumem nie dojdzie dalej niż ten tłum. 
Ten, kto idzie sam, dojdzie w miejsca, 
do których nikt jeszcze nie dotarł' 
 -Einstein-

Komentarze

Popularne posty